Stiskněte enter pro zobrazení výsledků nebo esc pro zavření.

Assassins Creed 3

Je to už pěkná řádka let, co se na pultech herních obchodů objevil první díl série Assassin´s Creed, který si získal opravdu spousty fanoušků a jde tak o nejpovedenější počin vydavatelství Ubisoft poslední doby. Hra přinesla nevšední akci v otevřeném herním světě s propracovaným příběhem, jež se opíral o skutečná historická fakta a po vydání hra neměla obdoby.

Předlouze nudný začátek …

Assassin´s Creed 3 je již pátým dílem série, ale to neznamená, že by nedokázal překvapit či přijít s novinkami. Asi tím nejznatelnějším počinem je změna hlavního hrdiny celého příběhu a doby, ve které se hra odehrává. Loučíme se tak se stařičkým Eziem z renesanční Itálie, se kterým jsme bojovali proti rodině Borgiů dlouhé tři díly a dostáváme se do období vzniku Spojených států amerických – přesněji do druhé poloviny 18. století, nyní se sympatickým Connorem, v jehož žilách putuje indiánská i anglická krev. Ještě než se však vžijete pod kůži Connorovi, budete poměrně dlouho hrát s postavou jinou a to, jak se později ukáže, s Connorovím otcem Haythamem. Je to templář, který se stane po celou následnou hru vašim úhlavním nepřítelem. Coby Haytham se postupně seznamujete s poupraveným ovládáním, novými mechanismy a celým historickým kontextem, který je pro hru stěžejní. Jak jsem ovšem zmínil, tento tutoriál je až přespříliš dlouhý a také značně zmatený. Trvá celých 5 sekvencí, jež tvoří skoro třetinu hry a bourá standardy této série, protože máte vše přesně nalinkované a nikde žádnou volnost. Nejednou se vám stane, že budete nechápavě zírat, co se vlastně děje, protože hra stříhá jednu scénu za druhou, dělá obrovské skoky a vše je velmi roztrhané.

Nevíte co dělat? Pojďte lovit

Naštěstí jakmile začnete hrát za Connora, vše se napraví a vrátí na správnou cestu. Osud našeho hlavního hrdiny budete prožívat již od jeho narození, kdy po vypálení vesnice jeho kmene získá nenávist vůči bílým mužům. V jeho dětství se seznámíme s řadou novinek hry. Mezi ty největší patří například lov, který autoři vychvalovali ještě před samotným vydáním. Ano, je v celku propracovaný. Zvířat najdete opravdu rozmanité množství a jejich chování většinou odpovídá chování daných zvířat ve skutečnosti. Králíci utíkají, vlci ve smečkách útočí. Při lovu je můžete stopovat, klást pasti a vábit na různá místa, kde zaútočíte. I samotný útok je nutné promyslet, každá zbraň totiž jinak poškodí materiál, který ze zvířete budete chtít zužitkovat nebo prodat. Přes veškerou snahu autorů mě osobně lovení příliš nenadchlo a se zvířaty jsem měl co dočinění pouze v případech, kdy jsem byl napaden. Rozhodně si ale umím představit, že spoustu hráčů tento, dá se říct vedlejší mód, nadchne.

Další velmi kontroverzní novinkou je možnost šplhat po stromech. Do hry byla tato možnost přidána zejména proto, že největší část herního světa nově tvoří malebná krajina divočiny, která je pochopitelně naprosto jiná, než jsme mohli být zvyklí u italských měst z předchozích dílů. Tento krok autorů byl velmi riskantní, avšak můžu říct, že změna je to příjemná. Divočina je zpracována opravdu dokonale a šplhání po zdech domů je nahrazeno zmíněnými stromy, skalami a útesy. Jediná výtka je k přehlednosti. U stromů se vám totiž někdy stane, že budete chtít přeskočit na jinou větev, ale kvůli špatnému odhadu nedoskočíte. Zkrátka už přesně nevíte, kam můžete a kam ne, hrany měst byly prostě přehlednější.

Do hry přibyly i námořní bitvy. Ty vás buď chytnou tak, že je budete hrát i jako vedlejší mise a nebudete mít nikdy dost, nebo vás nechytnou, nic mezi neexistuje. V druhém případě si jen odehrajete 3 povinné mise na moři a hra vás do nich dále nenutí. Zpracovány jsou ale poměrně kvalitně.

Nepřátelé stále jen čekající na popravu

Velké změny doznal také systém soubojů, které k sérii neodmyslitelně patří. Vyčítána byla hlavně přílišná jednoduchost, kdy váš asasín vykosí klidně desítky nepřítel používáním jen protiútoku, stále a stále dokolečka. V praxi souboje vypadaly tak, že vy, ač obklíčení mnohonásobnou přesilou nepřátel pouze vyčkáváte, až hloupě jeden po druhém zaútočí, přičemž ostatní jen přihlížejí a čekají, až na ně dojde řada. Na jednu stranu autory chápu, protože je nutné udržet hře koncept obávaného bojovníka, na stranu druhou byly ale souboje vždy opravdu triviálně jednoduché. Tvůrci se proto rozhodli soubojům přidat na dynamičnosti a to je opravdu znát. Connor disponuje nepřebernou škálou komb a dokáže rozpoutat doslova vír smrtících úderů sekyrou, skrytou čepelí i dalšími zbraněmi, zkrátka velmi efektivní. Ale to je bohužel všechno. Rozhodně není vyřešen problém s protiútoky ze všech předchozích dílů a hratelnost soubojů je stále mizivá.

Při pohledu na grafické (ne)kvality hry bije hned na první pohled do očí kontrast mezi prostředím a jinými detaily. Především postavy jsou značně odbyty a někdy si můžete připadat jako na návštěvě muzea voskových figurín. Grafický engin je zastaralý a u mimiky postav si toho nelze nevšimnout. Krajina je ovšem nádherná, zvlášť pohled na koruny stromů poseté listím nebo zimní zasypání sněhem. Zkrátka je to něco za něco.

Hra obsahuje české titulky, lokalizace je ale velice špatná a tak pokud ovládáte angličtinu na komunikativní úrovni, doporučuji hrát v originálním znění

Hra jako celek ovšem působí velmi příjemně a bez větších rozpaků můžeme nový Assassin´s Creed prohlásit za dobrou hru. Stala se jednodušší než předchozí díly a tedy dostupnější novým hráčům. Ztratila tak ale část svého kouzla a nepřináší žádné podstatnější změny, které série potřebuje jako sůl. Vše už tady prostě několikrát bylo a začnete se nudit, nicméně do té doby rozhodně zabaví a pro fandy Assassin´s Creed je hra povinností.

Video

 

6.9 /10 hodnocení hry
Témata článku

Podobné články

Komentáře