NÁVRAT K NORMÁLU
Nemohli jsme si odpustit narážku na současné dění ve světě, které se zcela prokazatelně netýká jenom USA, ale řeší se globálně. Ať už je tvůj postoj jakýkoli, je zjevné, že to ovlivňuje a bude ovlivňovat herní průmysl (studia, vydavatele, herní služby, podobu výprodejů, načasování oznámení apod.). Jde o dokonalý moment, kdy se můžeme zamyslet nad tím, jaký je vlastně průnik her obecně s životní realitou.
TŘEBA NENÍ ŽÁDNÝ, ŘEKNEŠ SI
Ale pak si řekneš, že hry jsou kultura (to snad nikdo nebude rozporovat), a tudíž lidstvo samotné.
Je dobré se ze všech úhlů bavit o tom, co mohou hry udělat pro to, aby na světě bylo lépe. Můžeme se třeba bavit o tom, jak hry pronikly do korporátní struktury, kdy už malá partička Solitaire není problém, ale naopak vítaný odpočinek pro unaveného člověka, aby pak fungoval lépe. Pořád to ale může být ultimátní distrakce, vnímaná jako největší problém tabulkové produktivity.
Ať už jsou tvoje kolektivy primárně mužské nebo ženské, buďte k sobě upřímní a hodní. Jestli se blíží apokalypsa, nejenom v podobě nové generace konzolí, budeme se vzájemně potřebovat, i když spolu nesouhlasíme.
Mezi důkladným přemítáním o životě brouka a nejlepší hře všech dob ale nezapomeň číst LEVEL, který je plný fajnových esejí (v tomhle čísle obzvlášť), komentářů, témat a retra obecně. Jako obvykle. Snad se uvidíme u dalšího čísla a do té doby přejeme, pokud možno, příjemné léto!
OBSAH: LEVEL 304
REDAKCE
Editorial
Redakční dotazník
Jukebox
Outro: Anketa
RADAR
Icarus, Star Wars: Squadron a ti další
Bílá náruč PlayStation 5
Velvetist
Dreadlands
Drive 4 Survive
BZZZT
Kalendář
RECENZE
The Last of Us Part II
Minecraft Dungeon
Command & Conquer Remasterd
Close to the Sun
XCOM: Chimera Squad
Trials of Mana
Cloudpunk
Beyond Blue
Deep Rock Galactic
Desperados 3
Mafia II Definitive Edition
Disintegration
DESKOVKY
This War of Mine
Bloodborne
Divukraj
TÉMA
Videohry vytvořené strojem
Mikrotransakce nové generace
Fantastičtí emzáci a kde je najít
Falešný skon MMORPG
Pan ovladač
Když pokébally nestačí
Děsuplný genius loci
Meditace v herním tempu
Labyrint her země vycházejícího slunce
Čeští hráči versus Ubisoft
Zlodějina před cílem
REAKTOR
Jáma pekel: The Last of Us II
Datapoušť: Peklo videoherního archiváře
Wolfův revír: O kulturní apropriaci
Za pět minut dvanáct: Robot sem, robot tam
SCÉNA
Rozhovor: Inon Zur
O kom se mluví: Haden Blackman
Organizovaný herní zločin
DÍLNA
Orwell by měl radost: Ministry of Broadcast
Josh Fairhurst & Mighty Limited
Australský úspěch jménem Armello
Vydej to na Nintendo Switch!
RETRO
Making of: Castle of the Winds
Snílci: Phillipe Matthew Smith
Rybkova nora: Portable PC
Tenkrát poprvé: Cover systém
Retronaut: Doom 64
TECH
Sliby chyby: Hrátky se stavebnicí